Vores hus

Vaskeri

Her i ejendommen har vi vaskeri i kælderen som lejere med lejekontrakt kan benytte.

Der er 3 vaskemaskiner, 2 tørretumblere, og en rulle.

Du får ved indflytningen en vaskebrik du skal benytte i vaskeriet. Den skal du reservere tid med ved en computerskærm i vaskeriet.


Alle lejere der benytter vaskeriet har et ansvar i forhold til at overholde regler, rense sæbeskuffer samt rense filter under hver tørretumbler efter brug.

Der er forskellige sedler omkring brug af maskinerne der skal overholdes. Hvis en maskine er i stykker skriver man til viceværten og hænger en seddel på maskinen.


Vaskeregler

Som beboer har man en vaskebrik pr. lejlighed. Bliver den væk henvender man sig til viceværten, som bestiller en ny. Når den nye udleveres lukkes den gamle.

Det er ikke tilladt at låne sin vaskebrik ud.


Som beboer logger man sig ind på skærmen med sin vaskebrik og bestiller en af de

tider der passer en.


Vasketiderne hedder:

7-9,9-11, 11-13, 13-15,15-17,17-19 og 19-21.

To timer gælder ens vasketid.

Eks: vask 7-9, råderet over tørretumblerne 1 time 9-10. Hvis en beboer ikke bruger hele vasketiden må man spørger om den resterende tid må overtages af en anden. Hvis man kommer til maskinerne fordi en beboer ikke har brug for 2 timer, skal tørretiden stadig overholdes i tumblerne. Tørretumblerne er fortrinsvis til dem der vasker i vaskekælderen.


Hvis en vask ikke er sat i gang 15 minutter efter start må vasken overtages af en anden.

Hvis en beboer har taget ens vasketid før det er beboerens tid, må den der har vasketiden fjerne tøjet fra henholdsvis vaskemaskiner og tørretumblere.

Hvis der observeres tøj i tørrerummene som hænger og ligger i meget lang tid, bliver det fjernet. Hvis der hænger tørt tøj og der ikke er plads til det våde tøj, må man tage det tørre tøj ned og lægge det pænt på bordet.

Det er ikke tilladt at sætte vasketøj til opbevaring indtil man skal vaske.


Alle beboere skal tage et ansvar for rummet. Der bliver kun vasket gulv dernede.

Så tør lidt af på maskinerne efter brug, ryd op efter dig selv så der er pænt til den næste der skal vaske.


Venlig Hilsen Bestyrelsen.


Hobbyrum

I Grønlandsgården har vi et hobbyrum, der kan bruges af alle beboere. Der kan males,slibes, repareres cykler osv.

Sæt dit navn og dato på de ting, du arbejder med.


Der må ikke henstilles cykler, møbler eller andet, der henvises til cykelkælder og eget kælderrum.


Desuden er der mulighed for at sætte bøger, legetøj,vaser osv til genbrug, så er du selv blevet træt af det, kan andre få mulighed for at bruge det.


Festlokale

Skal I holde en fest, barnedåb, fødselsdag, konfirmation eller andet, og synes at pladsen derhjemme er lidt trang, har vi løsningen. Vi har et fantastisk festlokale her i ejendommen.


Der er borde, stole, buffetborde samt service til 30 mennesker + diverse serveringsskåle og fade m.m.

Derudover forefindes der også opvaskemaskine, køle/fryseskab, komfur, kaffemaskine og elkedel.

Lejen er 800,-  inklusiv rengøring.


Hvis man ønsker at leje lokalet, kan det reserveres ved at sende en mail til: bestyrelseskotlandsplads@gmail.com eller et brev i bestyrelsens postkasse i opgangen i nr. 2.


Lokalet kan også lånes til fællesarrangementer i foreningen.


Skrald og genbrug

Her i Grønlandsgården sorterer vi skrald på flere måder.

affaldsskaterne er blevet lukket, så alt skrald skal nedbæres og sorteres i skraldeskurene.

Flasker og glas skal afleveres glascontainerne og hvis containerne er fyldte, skal der afleveres i Kvicklys glascontainere.

Der forefindes også et storskraldsrum som er aflåst.

Her kan dog ikke hensættes byggeaffald.

Har man ting, der er lidt for gode til storskrald, kan de eventuelt sættes til genbrug i Hobbyrummet


Cykler og barnevogne

Der findes både en udvendig og en indvendig cykelkælder.

Der bliver ryddet op i gamle cykler ca 1 gang årligt.

Besked gives på opslagstavlerne i opgangene.


Til venstre for skralderummene er et aflåst barnevognsrum til brug for dem, der har børn.



Varme

TV-leverandør: YouSee

Tv-signalet leveres af YouSee. Grundpakken er standard, og ønskes en større pakke skal YouSee kontaktes.

Ønsker man at afmelde grundpakken, skal DEAS kontaktes.

Husk at minde dem om, at du heller ikke skal betale copydan-afgift, 



Varmt vand og varme leveres af Brunata.

En gang om året aflæses vandmålerne manuelt af Brunatas medarbejder, der skal have adgang til alle lejligheder.

Varmemålerne fjernaflæses. Efterfølgende fremsendes en varmeopgørelse, og et eventuelt over-eller underskud ift. det indbetalte accontobeløb afregnes ved den efterfølgende huslejeopkrævning. Ønsker man at klage over varmeregnskabet kan dette ske via email til DEAS.